tadaima

Då var man hemma igen efter en underbar resa till släktingarna i Norge :D
Började med Lördagen då vi kom iväg lite efter tre. Jag tvingades köra de första milen och efter 2,5 timmars körning fick jag ont i armen och benet så det fick bytas. Ville även inte köra i Göteborg, kände mig inte redo för det än, HAHA :P När vi väl bytt fick jag snaska på min annanas som blivit min nya obsession<3 Stannade i Trollhättan på Max :D .. där låset på toaletten tydligen inte funkade för en man öppnade den när jag satt där ._.



Vi satte på radion när ESC började men det var då jag bestämde mig för en tupplur så missade i princip hela. När vi hade 10 min kvar väckte mamma mig så fick höra/se de sista 20 minuterna då vi hann se 10 min när vi kom fram. Satt i tv-rummet och pratade till ungefär halv 2 och sen gick jag och Kenneth upp till hans rum för att sova men vi såg en film först... POKEMON! HAHAHAH ;D Väldigt fin ^-^ Han somnade dock under halv. Blev sent i säng :P



Söndagen var 17 Mai! Det är så mycket roligare att vara i Norge på deras nationaldag än i Sverige på våran. Väcktes och hade 1 timme på mig att göra mig i ordning. Hade kjol på mig vilket inte händer ofta (mamma tvingade mig) Alla var väldigt fin, särskilt Lena och Karoline i sina Nationaldräkter. Som vanligt skulle vi se på tåget som går en sväng i byn med allla små klasser som man själv kan haka på om man vill. Till och med ett band går med. Karoline gick självklart med!



Blev sedan inskjutsad till stan av mamma. Hämtade upp Kenneths kompis Krister innan och vi köpte burgare på Esso. Jag tog en mellan vilket var 190 g! helt sjukt stora! HAAHAH Men Kenneth hade rätt i att de var degodaste man någonsin kan äta ^-^ Drog hem efter ett par timmar och kollade på Pokemon avsnitt, vi är riktiga töntar vi ;D Gjorde kladdkaka med eftersom de andra åt annan tårta (Lena fyllde 40 :D).


                                                                           svininfluensan

Bar av till stan igen för att kolla på Russe tåget. Russ = Student. Sjukt roligt xD De går typ små sketcher i tåget. Om man fattat vad de sa hade det nog varit ännu roligare :P Alla barn går även och samlar på Russe kort och springar fra mtill varende Russe de ser och Russarna slänger kort från tåget till dom :D De gör verkligen allt mycket större här :D



Den 17 betyder gratis bio klockan 6 i Flisa så såg Madagaskar 2 på norska, HAHA :P Väldigt kul! När vi kom hem blev det mer Pokemon<3 och Kenneth gjorde kvälls mat till oss... Mer hambrugare! HAHA :P Med pomes med :) och denna gången fick det bli en 250 grammare..Såå tjocka! Fick även drick ur ett Pokemon glas! HAHAHA Såg mer Pokemon tills vi la oss. Geeks.ja!



Måndag betyde hemfärd. Karoline ville inte släppa mig. Hon är så söt, hon bara höll kvar mig. Fick väldigt många och långa kramar innan jag åkte i alla fall :D Körde Kenneth till skolan så fick träffa han lite längre. Sov de första 3 timmarna och läste resten. Stannade på Max igen och vårt andra stopp blev ULLARED! Shoppade loss, HAHAH Köpte nedanstående kläder plus lite annat smått och gott som en ny väska ^^ Fick även köra hela vägen hem i mörker och dimma... snällt ._.





Idag har varit Manges födelsedag. Hade Kinesiska på morgonen och Turism i 5 minuter på eftermiddagen. Hängde hos Jennifer i mellan och kollade på lite smått och gott, bland annat Gossip Girl<3 Kom hem och fick hjälpa mamma med kalaset lite. Fick även slå in presenter. Jennifer äger på sånt! Hennes blev finast! :D (till exempel den gula saken) Märkte att jag hade massa att ta igen på internet ^^" Inte bra att stanna borta för länge när man har mycket på gång på internet :P


                                                                   HAHHA! Mamma fick tröjan fel ;)

Är ledig imorgon och kommer antagligen åka till Jennifer :) Får se om det blir lite solande ;D Hämtade även mina Vamire Knight böcker idag! Så sträckläsning i natt! HAHA :P Andra Au Pair boken fick jag också hämta på bibleoteket ^-^
Förlåt för det ytterst långa inlägget och tack för de som orkade läsa hela (eller åtminstone kollade på bilderna ^^)

Dagens Citat: Dom kan inte sätta vindkraftverk i *någon bergskedja* men skjuta *någon fågel* det får dom!

AHHAHA asså lilla Stig ^^"

Kommentarer
Postat av: LINN

haha käkar du ananans med pinnar?

2009-05-20 @ 01:19:41
URL: http://chickenbob.blogg.se/
Postat av: Cats på Cirkus

Gå in och följ med bakom kulisserna och delta i nån tävling där du bl.a kan vinna biljetter till musikalen som har premiär 3/9 på Cirkus i Stockholm.

2009-05-20 @ 01:32:57
URL: http://cats.blogg.se/
Postat av: mimmi

haha i will ;)



2009-05-20 @ 07:36:54
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: sofie

den var heeelt okej ;) norska är ju typ det sexigaste språket i världen! :D

2009-05-20 @ 12:42:40
URL: http://sofieliden.devote.se
Postat av: Julia

Haha ja verklige. Den försäkringen var värd varenda krona just nu :p

Ja det tycker jag att du ska göra det blir ju så mycket smidigare med tangentbord och om man har digitalkamera så har man ju alla bilder på sin egen dator :D



Haha tack. Det var inte så läskigt som jag trodde :p

2009-05-21 @ 14:22:11
URL: http://juliasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0