Rix FM FestivalERNA

Nu har jag varit på två Rix Fm Festivaler, I Kristianstad i måndags och i Båstad igår ;D 

Gick in till stan dirket efter jobbet för att möta Jennifer och Fia. Vi gick runt lite, köpte dricka och skulle slänga dom på pasta vagnen i panttunnan när vi hörde en EMD låt och sedan märkte att det var live! Så vi sprang dit och det visade sig att de soundcheckade :D Härliga grabbar det där! ^^ Fattade sedan att de skulle signera för alla sprang till den lilla ric fm scenen och jag och Jennifer kunde bara inte låta bli... vi trängde oss lite... okej mycket , HAHAHA. För att komma fram snabbare köpte vi även an affisch. Fick även dit Petra och Danny innan vi kom fram så Petra var med på ;D Lite häftigt var det ändå, AHHA. Snygga var dom med *-* Jag blev lite smp dissad av Erik för han inte sa hej snygging till mig men Jennifer och Petra med total dissade av Mattias, MOHAHA! Matti stod även och väntade på oss då hon hade varit och stylat de som skulle vara med i kristianstad superstar.



Fia hade gått för att kolla på Superstar så vi letade upp henne när vi var färdiga och kolla på hennes konkurrens. Ska bli jätte roligt att få se henne på scen imorgon! Önska henne lycka till! :D Sedan gick vi egentligen bara runt bland tälten, dock utan Jennifer och Fia innan mamma och Tessi kom in med Melle och Kristoffer och det var matdax! Kebab blev det. Tillslut bar det va till Stora scenen!



Vistod alla rätt långt fram men allt efter att folk kom blev det trångare och Matti, Melle, Sofie och Jennifer gick ut. Först var det bandet som kompade de riktiga artisterna som sjöng i ungefär 50 minuter. Det var låtar som varit populära (under 2009 antar jag?). När artisterna väl kom var det Janet osm var först ut. Gillade bara hennes första låt, den som går på radio nu, Heartache on the Dancefloor. Efter henne var det Style! Tror alla sjöng med mest under hela festivalen när de sjöng Vill Ha Dig. Länge sedan man hörde den :P Därefter kom Kim. Skit cool kille, helt galen, HAHA :P Gick ut i publiken, slängde sig på golvet och höll på xD Men tyckero m hans låt Here Comes the Night.



 "Det lilla äcklet" skulle presentera nästa grupp osm var relaterade till en Tom Cruise film.. han gjorde fel film dock. Kristian stod bara och skrattade åt honom. Star Pilots kom så klart då men ingen Johan Becker i meledifestivallåten dock D: Deras Queen tydligen var Velvet. Hennes låtar är rätt bra :) Ola var också på plats! Med skit bred skånska, rätt roligt att höra, HAHA. Tycker inte om hans hår D:  Han ska ha det platt som innan ;_; Men hans låtar är faktiskt rätt bra ;D Tillsist kom EMD och alla skrek som fasen, HAHA. och tryckte på! Jag höll till och med på att bli bestulen under deras låtar T_T Men en tjeje såg det och sa till mig. tack gode gud att det finns goda människor<3



I Båstad kom vi (jag, Jennifer, Petra och Danny) lagom till när Måns soundcheckade! :D Denna mänska är med schnögg *-* och ett litet charmtroll! Han böt ut Ola i Båstad. Även Arash var här i stället för Star Pilots. Så det var inte så intressant där förrän i slutet :P Däremot vann Dannt backstagebiljetter! Det var samma sms tävling som i K.stad och jag hade kvar svaren och telefonnummret så det var bara vilkem som lyckades skicka först av oss fyra som var där.Men passan var fett fail! De fick vara där en halvtimme och i princip KOLLA runt... inget annat. De fick inte fråga efter autografer, inte fota och INTE gå i närheten av artisterna ._. Kul då ... Men vi hade det rätt trevligt ändå :)



Någon mer som varit på en rix fm festival? :D


Kommentarer
Postat av: Amira

Hahaa, okejsan:P

du gillar rix fm va?? :P

men det är riktigt kul tycker jag!!

och nu får vi se hur det går med matchningarna på CC! Eftersom jag meddelade alla distrikt på facebook, osv..., och så är allt uppladdat på SI, så nu får vi se vad jag har i inkorgen imorn!! :)

2009-07-08 @ 21:23:46
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: Ja en almanacka måste man ha :D

2009-07-08 @ 21:57:12
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/
Postat av: Marina

sv: usch, jag med. Kan verklige relatera till henne också :(

2009-07-08 @ 22:58:48
URL: http://ironic.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jasså var du :) jag önskar jag kunde säg desamma haha! nej det hörde jag inte :O :p

2009-07-09 @ 09:06:52
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja, man skulle kunna säga att det är som ett möte typ..fast ändå inte..haha!! men de tog upp väldigt bra saker som jag inte alls tänkt på, men så bra att veta:) ¨Så de va toppen!! Hoppas du väljer rätt, eller båda när du söker:) Båda är bra, det gäller att ha tur tror ja!! Ha de bra!

2009-07-09 @ 23:06:05
URL: http://pilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0